Friday 28 February 2014

Dosa itu meresahkan


bukan ku tak sudi. hanya allah saja yg tahu. moga kedua2 nya redha dalam melepaskan insan hina ini..susah bila hati pasrah, tidak redha. hurmmm Allah sedang menguji, dimana letaknya kebergantungan kita bila berdepan dengan masalah atau situasi yg diluar jangkaan kita sendiri.. jangan cepat melatah bila ditimpa masalah begini. didik diri, bergantung pada allah..memilih untuk tidak memutuskan apa2 keputusan, tidak bermakna diri ini mencari yg sempurna. tapi biarlah allah yg tentukan..ya,usaha itu perlu.takdir boleh diubah dengan usaha dan doa.tapi kalah dah doa,dah usaha, then kalau Allah tidak izinkan benda tu berlaku,tetap tak akan berlaku. kan??

nak menangis kejap boleh tak???

huhu dah rasa macam apa entah sejak akhir-akhir ni. saja mem ' busy' kan diri. ye, memang saja cari penyakit..aku bukan lah seorang yang pandai dalam membahagikan masa ni. tapi saja test diri. terima je jawatan yang ditawarkan. setakat ni, agak busy lah jugak, sampai assignment, projek pun tergendala nak buat. assignment? projek? eh kenapa awal sangat dapat task? huhu..sem ni boleh pulak ter dapat lect yang bersemangat jiwa bangsa untuk mengajar. T.T okay, kali ni memang terasa nak menangis betul-betul..

bila kita dalam organisasi atau sedang menguruskan sesebuah organisasi,,kena selalu ingat..tidak semestinya bila kita memegang jawatan sebagai ketua, semua orang akan menerima dan suka kita..mungkin kita dah rasa kita dah buat yang terbaik. tapi sebaliknya, mungkin terdapat juga segelintir yang tidak suka dengan tindakan kita. huhu. kena selalu didik hati untuk terima apa sahaja kritikan dari orang. haih,, bersabarlah wahai hati. :')

hidup ini penuh dengan dugaan.disebalik nikmat ada musibah. di sebalik musibah ada nikmat,. jangan risau, jangan resah kerana disebaliknya mengandungi seribu hikmah. jika dilanda nikmat, usah lupa dan leka kerana disinilah bermulanya musibah. Wallahu’alam bissawab

sepatutnya aku terlebih dahulu peka dan ambil pengajaran bukannya mengulangi kisah silam..

No comments:

Post a Comment